
Twee liefdesverhalen over meiden in de paardenwereld
Help, ik ben weer verliefd
Eindelijk had ik ook Anna, mijn vriendin, overtuigd. Elke keer als ik verliefd werd, waren de verschijnselen vreselijk. Mijn verliefdheid leek wel een ziekte. Anna en ik besloten dat ik niet meer verliefd mocht worden. In mijn vrije tijd mocht ik alleen nog maar naar de manege, want paardrijden was een meisjessport. Maar zelfs daar bleek ik niet veilig voor jongens te zijn..
&
Liever ziek dan verliefd
‘Ik ben verliefd op je,’ zegt Marije. Ze kijkt Roel gespannen aan. Het duurt lang voordat hij iets terugzegt: ‘Weet je wat, ga morgen mee naar de disco, dan zien we wel verder. Om half elf sta ik voor de ingang van De Trom. Dan zie ik je daar.’ Op zaterdagavond staat Marije tien minuten te vroeg op de afgesproken plaats. Ze wacht op Roel, en dat is niet voor het laatst…
Voor een PDF van de tekst, klik op
HARTenPAARD 1

Twee liefdesverhalen over meiden in de paardenwereld
Per ongeluk verliefd
Tirza rijdt dressuur met de merrie Jamella. Dat gaat erg goed tot er een springpaard op stal komt, de ruin Halling. Jamella is niet meer te hanteren.
Jamella is verliefd! Dat komt slecht uit, want Tirza kan het niet goed vinden met Hallings ruiter, Daniël. De meisjes op stal lopen Daniël achterna omdat hij zo knap is, maar Tirza vindt hem een verwaande macho. Ze probeert hem te mijden. Helaas brengen ongelukjes hen steeds weer bij elkaar.
&
Verliefd in het kwadraat
Pamela is verliefd op Tom, maar Tom niet op haar. Denkt ze. Tim is Pamela’s beste vriend. Maar hij blijkt verliefd op haar. Eén kus met Tim en het is aan. En dan ineens…, is het ook aan met Tom. Pamela moet kiezen. Maar ze kan niet kiezen!
Voor een PDF van de tekst, klik op:
HARTenPAARD 2